Billigare och mer effektiv marknadsföring

Att känna sig förföljd av internetannonsering är ett vanligt samtalsämne idag. Du googlade på något lite genant och sedan drunknar plötsligt din feed av annonser du helst vill slippa. Förtroendet för den digitala annonseringen har sjunkit, samtidigt som företaget lägger ner allt mer pengar på den. Istället börjar många uppskatta den vanliga, hederliga annonseringen. Utanför och inne i affären, cafét eller museet.  

Marknadsförare i alla tider har känt till vikten av att synas på rätt plats och vid rätt tid, men hur är det egentligen med internetannonseringen? Många upplever att annonserna de får på sociala medier minst sagt kommer i otid. Det kan vara genanta produkter som man inte vill att alla ska se. Därför har många också fått högre förtroende för vanlig hederlig annonsering. Trottoarpratare hos Displayexperten generar trogna kunder och gör att du kan fånga upp dem när de passerar förbi, displayskyltar och annat uppskattas hos kunden för att orientera sig rätt i butiken.

Folk uppskattar trottoarpratare mer

I en tid av enormt informationsutbyte, inte minst på internet, är det många företag som lägger ner miljontals pengar på digital annonsering. Tyvärr är det ofta en ouppskattad företeelse eftersom många känner sig ”förföljda” av reklamen. Företagen investerar miljontals kronor varje år för att nå sina målgrupper korrekt, samtidigt som många installerar olika plugins i datorn och mobilen för att slippa reklamen.

Billigare blir förstås att satsa mer på sin marknadsföring på plats. Den är nämligen inte alls lika störande. Dessutom behöver man inte oroa sig för att reklamen förföljer en! Dock behöver man följa marknadsföringslagen, och den går att läsa om här. På hallåkonsument.se kan du även få utförlig information om vad som gäller och var man som konsument kan anmäla reklam.